Wild spotten - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Elly Borger - WaarBenJij.nu Wild spotten - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Elly Borger - WaarBenJij.nu

Wild spotten

Blijf op de hoogte en volg Elly

23 Augustus 2012 | Namibië, Windhoek

Na weer een koude nacht in Twijfelfontein vervolgden we onze reis naar Etosha. We waren een dag te vroeg dus telefooneerden met de NWR of we op een camping konden staan in het park. Helaas dat was niet mogelijk, dan maar een camping net buiten het park zoeken maar eerst een middagje het park in. We zagen een eenzame olifant, wat giraffen, zebra's, struisvogels en allerlei antilopen. Na een paar uurtjes waren we het autorijden zat en gingen naar onze camping. We aten die avond in het restaurant van de camping en dat was erg goed, vooral de eland.
De volgende ochtend pakten we alles in het donker in en reden we naar Etosha. We reden een lange tijd door het park maar zagen weing groot wild. We waren bijna weer bij de camping toen we alsnog een olifant spotten. De camping was erg mooi en we besloten die avond een nightdrive te doen. Maartje wou even een tukkie doen dus ik ging douchen en wandelde naar de waterplaats. Giraffen en zebra's waren daar aan het drinken en iedereen was muisstil. Na ruim een kwartier had ik het wel weer gezien en besloot te gaan. Maar eerst keek ik nog even om het hoekje. Daar zag ik een kudde olifanten aankomen. Aangezien maartje dol is op olifanten zette ik het op een sprinten, voor zover mogelijk op slippers, naar onze tenten. Ik riep Maartje wakker en ik heb haar de hele vakantie nog nooit zo snel uit haar tent zien komen. Olifanten bleek het magische woord te zijn. We snelde naar de drinkplaats en keken toe hoe de olifanten aan het badderen waren bij zonsondergang. Ik kookte nog even snel een potje en daarna was het tijd voor de nightdrive. De gids zocht en zocht, legde dingen uit en zocht weer verder naar de grote katten. Bij een waterplaats zagen we de zwarte neushoorn en vanaf daar reden we weer terug. Vlakbij de camping was er nog een roedel leeuwen. Prachtig om die roofdieren te zien. 's Nachts vielen we in slaap bij het geluid van brullende leeuwen en dat was best indrukwekkend.
We verbleven hierna nog twee nachten in het park, en ook op de tweede camping kwamen de olifanten 's avonds weer drinken. De laatste ochtend in het park maakten we nog een klein rondje in de hoop een luipaard te spotten. De dag ervoor hadden we al een paar leeuwen gezien dus dit leek ons wel een mooie aanvulling. We stuitten op een stuk of zes hyena's, die ik de hele nacht al had horen janken, die een fijn maaltje hadden. Ik denk dat het een black faced impala was maar er was weinig meer van over. Gaaf om te zien hoe ze ons in de gaten hielden en ondertussen met hun prooi bezig waren. Er kwamen ook nog twee jakhalzen die een graantje meepikten. Dat was een mooie afsluiting van vier dagen wild spotten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Elly

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 5628

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 02 September 2015

Thailand 2015

03 Augustus 2012 - 24 Augustus 2012

Namibie

Landen bezocht: