Diamanten zoeken - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Elly Borger - WaarBenJij.nu Diamanten zoeken - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Elly Borger - WaarBenJij.nu

Diamanten zoeken

Blijf op de hoogte en volg Elly

08 Augustus 2012 | Nederland, Zwolle

Gister zijn we in de namiddag naar de uitkijkplaats van de wilde paarden gegaan. We troffen het er waren meerdere kuddes aanwezig. Leuk om te zien hoe hengsten uitmaken wie de meest dominante is en een paard was zo wild dat ie zich graag liet aaien door de toeristen. Zo ook door mij. Het beestje bleef me maar volgen ondanks dat ik geen eten voor hem had. Iets met leiderschap geloof ik ;-)
Later kwam er nog een kudde met een klein veulentje. Moeders keek de hele tijd achterom en hield de omgeving in de gaten? Niet onterecht want even later zagen we een jakhals achting roofdier die het op het veulen had voorzien. Gelukkig waren er genoeg paarden in de kudde om het kleine dier te beschermen. De terugweg wilde de auto niet harder dan 80 km per uur. Na een bezoek aan de garage bleek dat dat heel normaal was met L die wind en de bergen die je oprijdt...
Het was koud en winderig voor Afrikaanse begrippen. We besloten daarom ook wijselijk om te dineren in het restaurant van de campsite. Omdat we de auto niet kunnen gebruiken wanneer de daktent is opgezet (vanwege de kou maar weer in een tent geslapen met een driedubbele laag kleding aan) moesten we lopen. Een kleine vijf kilometer kwamen we achter. De terugweg kregen we een lift van een Franse dame die alleen aan het reizen was. Kon ik meteen weer een beetje mijn Frans oefenen.
Na een koude nacht gingen we vandaag naar Luderitz en Kolmanskop. Dit is het dorp van diamantzoekers van vroeger. Momenteel is er geen diamant meer te bekennen, ik heb echt goed gezocht, en is het vooral een heel zanderig geheel. We waren dan ook erg blij dat we vanavond met warm water konden douchen en weer helemaal fris en fruitig na een wandeling van drie kilometer, we weten nu waar de binnendoorweg zit, konden genieten van het dinerbuffet. Jammer dat we straks weer terug moeten lopen naar de tent. Gelukkig is het nu een stuk minder koud en hebben we zelfs de twee daktenten uitgeklapt. Morgen vertrekken we naar Sesriem zodat we overmorgen de zonsondergang kunnen bewonderen in de woestijn met de rode zandduinen. Een ritje van vijf uur over onverharde weg.

• 09 Augustus 2012 - 00:02

Rita:

Leuk hoor om jullie avonturen zo te volgen. Veel plezier samen!

• 09 Augustus 2012 - 08:18

Alfred Th.:

Ik heb jullie omgeving bekeken op internet. MOOI!

• 09 Augustus 2012 - 09:03

Leon:

Hi Elly, namibië, botswana beide top landen, beide helaas ook aardig aan de prijs.ben benieuwd wat je allemaal verder gaat ondernemen.geniet er van want volgens mij gaat Montana hierbij verbleken, gr Leon

• 09 Augustus 2012 - 10:12

Jan V:

Dat klinkt spannend en avontuurlijk allemaal. Veel plezier