Cheeta's aaien - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Elly Borger - WaarBenJij.nu Cheeta's aaien - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Elly Borger - WaarBenJij.nu

Cheeta's aaien

Blijf op de hoogte en volg Elly

07 Augustus 2012 | Nederland, Zwolle

Inmiddels zijn we alweer een paar dagen in Namibië en tot nu toe bevalt het goed. Na een lange vlucht met een kotsende meneer naast ons zijn we geland in het onwijs grote lege land. Tegen de middag konden we weg bij het autoverhuurbedrijf en deden we wat boodschappen. Natuurlijk reed ik weer eens tegen het verkeer in want dat linksrijden is niet makkelijk na zo'n vlucht. De eerste nacht hebben we doorgebracht in de kalahari en hebben heerlijk geslapen in de daktenten na het nuttigen van een oryx biefstukje met rode kool. De tweede nacht sliepen we in het kokerboomwoud. En alvorens we gingen slapen mochten we mee de cheeta's voeren en..... aaien. Wow wat gaaf. De nacht was erk koud, Maartje en ik zijn maar bij elkaar in de tent gekropen want anders was het niet te doen. Gister een lang stuk gereden over gravelroad naar de Fish river canon. Onderweg kwamen we struisvogels en springbokjes tegen. Blijft leuk! Het was erg winderig en koud dus we besloten te overnachten in een huisje. Wat een goede keuze was want het heeft gevroren. Maartje sliep dan ook onder drie dekens en dikke sokken. Toen ik vanmorgen om zes uur aan mijn sunrise ochtendwandeling met de huiskamer begon was het gras rondom de logde ook bevroren. Om zeven uur zaten we in de auto en aten we een boterham met kaas, ook dat kun je hier gewoon krijgen. Ik had het brood nog maar net op en een springbokjes stak de weg over. Toen we beter keken zagen we de hartmanzebra's. Ze zagen ons ook en keken ons liefdevol met hun oortjes omhoog aan. Had ik mooi even de tijd om een foto te maken. Nu zijn we in Aus. Hier is het weer winderig en best fris. Dus nu lekker aan de patatjes. Straks gaan we naar de wilde paarden, nu ik mijn weer een echt paardenmeisje ben (of ben je vrouw als je 34 bent).
Morgen naar Kolmanskop en Luderitz en dan nog een nachtje op deze winderige camping Klein Aus Vista. Gelukkig hebben we brandhout en kunnen we een vuurtje maken om ons warm te houden.
De zon schijnt en dat is beter dan het regenachtige Nederland.

• 07 Augustus 2012 - 14:45

Astrid:

Hoi hoi, nou lekker begin met zo'n heerschap naast jullie :-(. Zo te lezen genieten jullie van zoveel mooie dingen, ben vreselijk benieuwd naar de foto's. Ik hoop dat jullie genoeg dikke sokken en truien hebben en anders maar gewoon lekker dicht tegen elkaar kruipen in jullie daktent.
    Ga lekker door met genieten! Lieve groeten, Astrid

• 07 Augustus 2012 - 21:19

Anita:

Hebben jullie na het aaien van de cheetah's nog wel even de vingers geteld?

• 08 Augustus 2012 - 21:10

Elly Borger:

Alle vingers zitten er nog aan :-)